Seuraa Sony Finland.

Sony lanseeraa uutuustuotteensa ja esittelee viihdealan innovaationsa CES 2019 -tapahtumassa

Lehdistötiedote   •   Tammi 08, 2019 03:15 EET

Sony Corporationin pääjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Kenichiro Yoshida puhui Sony-lehdistötilaisuudessa maanantaina 7. tammikuuta lausuen, että ”Sony on Creative Entertainment Company. Olemme Sonylla kumppaneina lukemattomissa luovissa sisällöissä, musiikissa, elokuvissa, televisio-ohjelmissa ja peleissä, jotka kaikki tavoittavat miljardeja silmiä, korvia ja mieliä ympäri maailmaa. Haluamme esitellä, miten Sonyn ammattitaitoiset teknologiat tukevat viihdeteollisuudessa toimivia tekijöitä. Tapahtumassa nähdään ja koetaan, miten kuluttajatuotteemme yhdistävät tekijöitä ja käyttäjiä antamalla ihmisille mahdollisuuden nauttia sisällöstä mahdollisimman laadukkaasti.”

Hän kertoi myös, että sisältöjen ja laitteistojen, kuten PlayStation®-tuotteiden ja α ™ -kameroiden ympärille, muodostetaan "Communities of Interest" -yhteisöjä, jotka jakavat yhteiset kiinnostuksenkohteet, arvot ja viihdekokemukset. Hän lopetti puheensa toteamalla, että ”Sony on teknologioidensa ansiosta tarjoamassa parhaita viihdekokemuksia kuluttajille maailmassa, joka on täynnä tunne-elämyksiä.”

Seuraavaksi lavalle astuivat Tom Rothman (puheenjohtaja, Motion Pictures Group, Sony Pictures Entertainment (SPE)) ja Kristine Belson (puheenjohtaja, Sony Pictures Animation, SPE), ja he puhuivat siitä, miten erinomaisen teknologian lisäksi vahva viihdesisältö on ratkaisevan tärkeää Sonyn vision saavuttamiseksi. He kertoivat edelleen, miten Sonyn teknologia ja tuotteet auttavat tuomaan sisällön tekijöiden näkemyksen osaksi todellisuutta.

Lisäksi Rob Stringer (toimitusjohtaja, Sony Music Entertainment) osoitti puheenvuorossaan “Lost In Music” - kampanjaa esimerkkinä musiikin ja Sonyn uusimman teknologian yhdistämisestä, minkä jälkeen hän esitteli 360 Reality Audio -teknologian, joka on Sonyn tuorein innovaatio musiikintekijöiden ja -kuuntelijoiden iloksi.

Katso täältä video lehdistötilaisuudesta: https://livestream.com/Sony/CES

Esiteltävät kärkituotteet ja prototyypit

Sonyn osasto koostuu useista alueista, kuten "Visual Entertainment", "Music Entertainment", ”α" ja "PlayStation", jotka keskittyvät tiettyyn tuotekategoriaan ja konseptiin uutuustuotteiden ja -teknologioiden kautta.

Osaston keskellä on lava, jossa pidetään talk show -tyylisiä keskustelutilaisuuksia monta kertaa päivässä. Paikalla ovat niin asiantuntijat kuin ansioituneet luovan alan ihmiset, kuten Grammy-palkittu masteroija. Tilaisuuksissa käsitellään aiheita, kuten “Teknologian rooli luovuuden esiin tuomisessa”, jotka välittävät luovan alojen ihmisten’ ajatuksia ja lähestymistapoja parhaan mahdollisen viihdekokemuksen luomiseksi loppukäyttäjälle.

Lisätietoa osaston ohjelmasta ja esimerkiksi lavatapahtumien aikataulusta:

https://www.sony.net/brand/event/ces2019

Visual Entertainment

Kuvallisen viihteen osuus Sonyn osastolla keskittyy uusiin BRAVIA® MASTER -sarjan malleihin ja esittelee Sonyn korkealaatuista kuva- ja ääniteknologiaa, jotka välittävät sisällön luoneiden ammattilaisten visiot loppukuluttajalle.’

BRAVIA MASTER-sarjan ZG9 8K HDR Full Array LED TV on Sonyn ensimmäinen 8K-tason HDR Full Array LED TV, joka on saatavilla 98- ja 85-tuumaisena. Siinä on tuoreimman sukupolven kuvaprosessori, Picture Processor X1™ Ultimate, minkä ansiosta 8K X-Reality™ PRO kääntää kaiken kuvan mahdollisimman lähelle 8K-tasoa. Lisäksi Sonyn ainutlaatuisella ja kehittyneellä Backlight Master Drive -tekniikalla on kehitetty LED-moduuli ja ohjausalgoritmi, joka on optimoitu 8K:lle.

Näiden tekniikoiden yhdistelmä kohottaa 8K:n korkean resoluution ja korkean kontrastin kuvanlaadun eloon upealla tavalla. Lisäksi Acoustic Multi-Audion neljän kaiuttimen, jotka sijaitsevat näytön ylä- ja alapuolella, avulla katsojat kuulevat äänen tulevan kuvaruudusta, eivätkä kaiuttimen sijainnista, jolloin saavutetaan korkeatasoinen ja oikeanlainen ääni tukemaan huippulaadukasta 8K-kuvaa.

BRAVIA MASTER -sarjan uusi lippulaivamalli AG9 4K HDR OLED TV (77”/65”/55”) on paksuudeltaan suunnilleen puolet1 aiemmista seinälle nostettuna, minkä ansiosta se sopii vaivattomasti mihin tahansa tilaan. Picture Processor X1 Ultimaten lisäksi mallissa on ainutlaatuinen Pixel Contrast Booster™, jonka ansiosta kahdeksan miljoonaa itsevalaisevaa pikseliä ja Sonyn alkuperäinen OLED tuovat aiempaa syvemmänkin mustan, aidot värit ja laajan katselukulman. Yhdessä Acoustic Surface™ Audio+:n ja TV Centre Speaker -tilan2kanssa, se on Dolby Atmos® - yhteensopiva3. Näytön tuottama korkealaatuinen ääni harmonisoi kuvan ja äänen yhtenäiseen ja upeaan surround-äänikokemukseen.

MASTER-sarjan televisioissa on lisäksi Netflix Calibrated Mode, jonka suunnittelussa Sonyn insinöörit työskentelivät yhdessä elokuvien ja sarjojen tekijöiden kanssa, jotta katsojalle kokemus olisi mahdollisimman oikeanlainen.

1: Etäisyys näytön etuosasta seinään verrattuna AF9-sarjaan yhteensopivalla seinäkiinnitysjärjestelmällä.

2: On yhdistettävä nykyiseen kotiteatterijärjestelmään.

3: Saatavana tulevan ohjelmistopäivityksen myötä.

Music Entertainment

Sony julkistaa 360 Reality Audio -tekniikan, uuden musiikkikokemuksen, jonka luomien ”äänikenttien” ansiosta kuuntelijasta tuntuu siltä, että hänet upotetaan ääneen kaikista suunnista.

360 Reality Audio on mahdollista objektiivipohjaisen tilavaikutelman avulla. Se voi lisätä etäisyyttä, kulmaa ja muuta sijaintitietoa äänilähteelle, kuten laululle ja instrumenteille, jotta saadaan kolmiulotteinen äänikenttä, jossa eri äänet ja musiikkielementit voidaan projisoida mistä tahansa kuuntelijan ympärille. Tämä luo rikkaan ja upean, ääneltään konserttiin verrattavan musiikkikokemuksen. Uuden teknologian kanssa yhteensopivaa sisältö tehdään tuottajien4sekä suurten levy-yhtiöiden kanssa ja sen odotetaan olevan saatavilla striimauspalveluissa5.

Osastolla on erityinen kaiutinjärjestelmä, joka sisältää 13 kaiutinta ja demo6, jossa tutustutaan MDR-Z7M2 -kuulokkeisiin. Prototyyppi langattomalle kaiuttimelle, joka tuottaa 360 Reality Audio -kokemuksen, on myös esillä.

Esillä on myös Signature Series Hi-Res -yhteensopivia äänituotteita, jotka hyödyntävät Sonyn korkean äänenlaadun tekniikkaa, jota on käytetty monien vuosien ajan, ja viime syksynä julkistetut langattomat WH-1000XM3 -kuulokkeet, jotka tunnetaan markkinoiden johtavina7vastamelukuulokkeina.

Sony jatkaa työskentelemistä taiteilijoiden ja sisällönluojien kanssa uusien rajojen löytämiseksi, samalla tuoden käyttäjille uusia tapoja nauttia musiikista.

4: Sony aikoo tarjota sisältötuotannon työkaluja ja julkaista tiedostomuodon. Muoto käyttää avointa standardia MPEG-H 3D -ääntä, joka on optimoitu musiikin suoratoistoon yhteistyössä Fraunhofer IIS: n kanssa, joka on osa Euroopan suurinta soveltavaa tutkimusta.

5: Tarkoitus aloittaa palvelun tarjoaminen seuraavilla alustoilla: Deezer, nugs.net, Qobuz, ja TIDAL

6: Demo analysoi ensin kunkin kuuntelijan kuuntelun ominaisuudet, jotta saadaan aikaan optimoitu äänikenttä.

7: 30. elokuuta 2018 lähtien, Sony Corporationin tutkimuksen mukaan, mitattiin JEITA-yhteensopivilla ohjeilla. 

α

Vastatakseen valokuvaajien ja elokuvantekijöiden asettamiin tavoitteisiin, Sony esittelee CES-tapahtumassa α9- ja α7-sarjan koko kehyksen peilittömät kamerat, joka mahdollistaa uudet kuvankäsittelyn ilmaisut, sekä täyden valikoiman yksilöllisesti suunniteltuja peilittömiä objektiiveja, kuten G Master ™. Esittely toteutetaan yhteistyössä ammattivalokuvaajien kanssa.

Lisäksi vain yhdellä objektiivilla (E-mount) voit kattaa monipuolisen joukon valokuva- ja videokameroita, ja Sony laajentaa myös tuotevalikoimaansa, jotka voivat hyödyntää suurta määrää linssejä. Esillä ovat peilitön α-kamera (yhteensopiva E-mount-objektiivin kanssa, joka tukee täysikokoisia ja APS-C-kokoisia antureita), XDCAM ™ -muistikameran ja CineAlta-kameran VENICE-tuoteryhmät.

Sony pyrkii edelleen parantamaan peilittämättömän kameran viiden perustekijän (linssi, kuvanlaatu, nopeus, akun kesto, kompaktius ja keveys) osa-alueita. Näyttelytilaan on perustettu erilaisia demopisteitä, joissa kävijät voivat kokea kaikki viisi perusosa-aluetta ja nauttia ainutlaatuisesta kokemuksesta α-mallistojen kautta. Demot keskittyvät ammattilaisia tukeviin ominaisuuksiin, kuten nopeuteen, resoluutioon sekä tehokkaisiin AF- ja Eye AF -toimintoihin. Lisäksi kävijät voivat valokuvata ja filmata tansseja ja esityksiä erikoisstudiossa, jossa on Sony-henkilökunnan opastusta.

PlayStation

Sonyn suosituin osa-alue on PlayStation, mikä on osoitus PlayStation®4:n (PS4 ™) vahvuudesta. Näyttelytilassa kävijät voivat pelata PS4:n ja virtuaalitodellisuuden (VR) yhdistäviä pelejä.

Lisäksi kävijät voivat kilpailla toisiaan vastaan kahdessa Gran Turismo Sportin demotilassa, ja nauttia videokuvista PlayStation-nimikkeille 4K HDR -yhteensopivalla Crystal LED Display -järjestelmällä, joka tarjoaa laajan näytön pelikokemuksen.

Edellä esitetyn lisäksi demotilassa on myös video tulevasta autonomisesta ajotavasta, jossa Sony käyttää autoteollisuuden tunnistimia, sekä viihderobotti "aibo", joka lanseerattiin Yhdysvalloissa syyskuussa 2018.

*Kaikki tässä mainitut tuotenimet ovat Sony Corporationin tai niiden omistajien tavaramerkkejä tai rekisteröityjä tavaramerkkejä.

Muut tuotteet jotka julkaistaan:

Lisätietoja:

Line Holm Hansen

PR Manager Nordic

Line.HolmHansen@sony.com

puh. +45 28 43 84 88

Kuva- ja testipyynnöt:

Markus Hilden - Viestintätoimisto Manifesto

sony@manifesto.fi

puh. 044 363 9961

Sony on johtava sekä kuluttajille että ammattilaisille suunnattujen audio-, video-, valokuvaus-, peli- ja viestintä-, key device- ja tietotekniikkatuotteiden valmistaja. Sony on music-, pictures-, interactive entertainment- ja online-liiketoiminnoillaan maailman johtava elektroniikka- ja viihdeyritys. Sonyn yhteenlaskettu myynti edellisenä, 31.3.2018 päättyneenä tilivuonna oli noin 77 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Lisätietoja, Sony Global -verkkosivut: www.sony.net