Seuraa Sony Finland.

Sonyn näyttely CES 2021:ssä

Lehdistötiedote   •   Tammi 12, 2021 00:30 EET

Tulevaisuutemme uudelleen määrittely huomisen teknologioilla

Sony Corporation ("Sony") esittelee uusimpia aloitteitaan teemalla “Redefining Our Future with Tomorrow’s Technologies” CES 2021 -tapahtumassa, joka järjestetään virtuaalisesti 11.-14. tammikuuta 2021.

https://square.sony.com/

Sony esittelee "3R-teknologiaansa" - Reality, Real-time, and Remote - inspiroidakseen Kandoa (tunnetta) viihteen voiman kautta ja havainnoidakseen, mille todellisuuden, reaaliaikaisuuden ja etätoimintojen kokemus perustuu. Sonyn läsnäolo CES 2021 -tapahtumassa rakentuu 12 aihealueen ympärille, joissa esitellään, kuinka 3R-teknologiat vaikuttavat uusimpiin kehityssuuntiin esimerkiksi sisällöntuotantoa tehostavien työkalujen ja ratkaisujen, immersiivisten viihdekokemusten ja tulevaisuutta parantavien teknologioiden saralla.

Tämän vuoden CES-tapahtuman kunniaksi julkaistussa verkkosisällössä Sony Corporationin toimitusjohtaja, presidentti ja hallituksen puheenjohtaja Kenichiro Yoshida esitteli Sonyn näyttelyn antia, johon lukeutuvat PlayStation®5, VISION-S ja Airpeak alleviivaten, että ”luovuudella ei ole rajoja Sonyn teknologialla.” Hänen jälkeensä ääneen pääsi Bill Baggelaar, Sony Pictures Entertainmentin (“SPE”) teknologiakehityksen EVP & CTO, joka esitteli uusimmat edistysaskeleet virtuaalituotantoteknologiassa ja volumetrisessa kuvantamisessa sekä Sonyn uutta BRAVIA XR -televisiomallistoa koskevia yhteistyöavauksia. Sen jälkeen Sony Interactive Entertainmentin (“SIE”) toimitusjohtaja ja presidentti Jim Ryan korosti PlayStation®5-yhteisön evoluutiota todeten, että ”yhteisömme on verkostoitunut ennenäkemättömällä tavalla ja se on monimuotoisempi kuin koskaan aiemmin. Juhlistamme ja vaalimme tätä näkökantojen ja makutottumusten laaja-alaisuutta, jolle yhteisömme rakentuu.” Lopuksi Sony Music Entertainmentin (“SMEI”) globaalien digitaalisten liiketoimintojen ja Yhdysvaltain-myyntien presidentti Dennis Kooker esitteli lukuisia ainutlaatuisen yhteistyön muotoja, jotka koskettavat niin artisteja kuin uusia teknologioitakin.

Kaikki sisältö Sonyn läsnäolosta CES 2021 -tapahtumassa on saatavilla Sonyn uudella digitaalisella tapahtuma-alustalla “Sony Squarella.” Sony Square lanseerataan CES 2021:ssä, minkä jälkeen digitaaliselta alustalta saa tietoa koko Sony Groupin tuotteista, sisällöistä ja teknologioista.

Kooste näyttelystä

  • Sisällönluojille
  • Voimaannuttavia työkaluja ja ratkaisuja

Tutustu etätoiminnot mahdollistaviin teknologioihin ja ratkaisuihin, jotka rikastuttavat sisällöntuotantoa


Virtuaalituotantoa Volumetric Real World Capturen avulla

Elokuva- ja tv-tuotantojen kuvausympäristö ja -sijainti tallentuvat 3D-volumetrisena point cloud -datana, minkä jälkeen ne prosessoidaan ja renderöidään Sony Innovation Studiosin "Atom View" -ohjelmiston avulla ja esitetään taustakuvana Crystal LED -näytöllä reaaliaikaista virtuaalituotantoa varten.

Madison Beerin immersiivisen todellisuuden konserttielämys reaaliaikaisella 3D-luomisteknologialla

Epic Recordsin laulaja-sanoittaja Madison Beer tekee yhteistyötä Sony Music Entertainmentin (SMEI) ja Verizonin kanssa luodakseen immersiivisen todellisuuden keinoin toteutetun musiikkiesityksen, joka määrittää konserttiesityskokemuksen uusiksi, digitaalisilta alustoilta katseltavaksi. Reaaliaikaisen 3D-luomisteknologian uusimpia innovaatioita käyttäen hänet on muunnettu äärimmäisen realistiseksi esiintyjä-avatariksi, joka esittää kokoelman uusimpia kappaleitaan virtuaalisesti uudelleen luodussa Sony Hallissa.

360 Reality Audio -musiikintuotantotyökalut

Sony ja musiikkiohjelmistojen kehittämisyhtiö Virtual Sonics ovat kehittäneet 360 Reality Audio Creative Suiten, eli työkalun tilaäänikentän realisoivan 360 Reality Audio -yhteensopivan musiikin luomiseksi. Se antaa sisällönluojille ja artisteille mahdollisuuden ilmaista musiikkiaan helposti pallomaisella kentällä olemassa olevia tuotantoalustojaan käyttäen.

Lue lisää linkin takana olevasta tiedotteesta.

https://lehdistohuone.sony.fi/pressreleases/sony-julkistaa-laajennuksen-360-reality-audio-ekosysteemille-3063310

Airpeak

"Airpeak" -lennokin muotoilun ensiesittely. Sonyn täyden koon peilittömällä Alpha-kameralla varustettu Airpeak mahdollistaa dynaamista kuvaamista ja tarkkaa, vakaata lentoa. Se inspiroi luovuutta videotuotantojen tekijöissä ja avaa uusia mahdollisuuksia itseilmaisuun. Tämän avauksen kautta Sony pyrkii vaikuttamaan drone-lennokkien kehitykseen ja luomaan lisäarvoa tämän kasvumarkkinan huipulla.

Videotuotantotuki Xperia 5 II:lla

5G-soveltuvuutta tukeva lippulaivaälypuhelin Xperia 5 II tallentaa todellisuutta ja laajentaa sisällönluojien ilmaisuvoimaa Photography Pro -kameraominaisuudella ja Cinematography Pro “powered by CineAlta”-moodilla, jolla voit nauttia samankaltaisista parametreistä ja väriasetuksista tehostaaksesi elokuvauskokemuksiasi. Sonyn ammattiteknologiaan lukeutuvan Master Monitor -värintoiston inspiroima väriasetus tarjoaa ennennäkemätöntä väritarkkuutta, minkä ansiosta tulos näytöllä on juuri sellainen kuin miksi sisällönluoja sen visioi. 5G:n avulla datansiirto ja sen vastaanottaminen tapahtuu reaaliaikaisesti.

Spatial reality -näyttö

Näyttö, joka toistaa tilaa kuvantavat kuvat kolmiulotteisina aivan kuin ne olisivat aitoja, antaa sisällönluojille mahdollisuuden ilmaista visionsa täydellisesti näiden jakaessa tuotemallinnuksia tai esitellessä eri väri- tai muotovaihtoehtoja. Hämmästyttävällä realismillaan ja yksityiskohtien tarkkuudellaan se laajentaa videoilmaisun rajoja – esimerkiksi näytöillä ja kauppojen kolmiulotteisissa kyltityksissä katsoja pääsee näkemään objektin syvyyden, tekstuurin ja ulkomuodon, joista huokuu aito läsnäolon tuntu.

Crystal LED Display

Uusi Crystal LED -sarja on varustettu huippusuorituskykyisellä kuvanlaatuprosessorilla "X1™ for Crystal LED":llä, jossa yhdistyvät Sonyn Crystal LEDiä varten uraauurtavasti kehittämä LED-hallintateknologia sekä Sonyn BRAVIA TV -sarjan kehuttu signaaliprosessointiteknologia. Huippurealistisia kuvia voi ilmaista monessa eri koossa ja monilla eri tavoin: esimerkiksi yritysten showroom-tiloissa, auloissa ja virtuaalisissa tuotannoissa. Tuloksena on äärimmäisen immersoivia kuvia, jotka toimivat virikkeinä tekijöiden luovuudelle.

Hawk-Eye -innovaatiot ja Pulselive haastavat urheilun vakiintuneita käytäntöjä

Urheilutuomaroinnin ratkaisuja ja pelianalytiikkapalveluja tarjoava Sony-yhtiö Hawk-Eye ja sen digitaalinen yksikkö Pulselive, joka tarjoaa digitaalisia ratkaisuja urheilufanien katselukokemuksen parantamiseksi, ovat sitoutuneet innovaatioon läpi urheilutoimialan – muun muassa tuomaroinnin saralla ja fanien sitouttamisessa videoita ja dataa hyödyntämällä. Sony aikoo tulevaisuudessa tarjota viihteelle uusia alustoja, joilla visualisoidaan pelin sisältöä ja urheiludataa.

  • Harrastajille
  • Immersiivisiä viihdekokemuksia

Viihdetuotteita ja -palveluja, jotka tehostavat todellisuutta, tapahtuvat reaaliaikaisesti ja lähetetään etänä

BRAVIA XR

Uusi BRAVIA XR on varustettu Cognitive Processor XR:llä, jonka äly heijastelee ihmisen kognitiivisia ominaisuuksia. Se havaitsee katseen keskiöpisteet ja ristiinanalysoi useita kuvanlaatuelementtejä tuottaakseen kuvan, joka on entistä luonnollisempi ja lähempänä ihmismuistia. Se myös skaalaa ääntä ylöspäin 5.1.2 kanavaan ympäröidäkseen katsojan joka suunnasta tulevalla surround-äänellä ja luodakseen tosielämän tuntemuksia lähellä olevan, realistisen ja immersiivisen elämyksen.

360 Reality Audion videostriimaus tilaääniteknologialla

Yhteistyössä johtavien levy-yhtiöiden ja striimauspalvelujen kanssa Sony lanseeraa tämän vuoden loppuun mennessä live-esityksistä videosisältöstriimausta, jossa tilaäänikenttä yhdistyy 360 Reality Audion kuvamaailmaan. Sen myötä kuuntelija kokee läsnäolon ja immersion tunnetta, aivan kuin hän olisi samassa tilassa artistin kanssa. Ennen kuin palvelu lanseerataan, Zara Larssonin esitys tulee saataville ensimmäisenä 360 Reality Audio -videosisältönä.

Lue lisää linkin takana olevasta tiedotteesta.

https://lehdistohuone.sony.fi/pressreleases/sony-julkistaa-laajennuksen-360-reality-audio-ekosysteemille-3063310

PlayStation®5

Marraskuussa 2020 lanseerattu PlayStation®5 on varustettu huippunopealla SSD-kovalevyllä, integroidulla custom-I/O:lla, langattomalla DualSense™-ohjaimella ja 3D-audioteknologialla, jotka vallankumouksellistavat seuraavan sukupolven pelikokemuksen ja saavat pelaajissa aikaan aivan uudenlaisen immersion tunteen. Konsolin lanseeraamisen aikaan saatavilla on jo laaja valikoima pelejä, ja Sony Interactive Entertainment yhdessä pelikehittäjien kanssa ympäri maailman jatkaa säväyttävien ja uraauurtavien pelien kehittämistä.

  • Maailmankansalaisille
  • Tulevaisuutta parantavia teknologioita

Turvallisuuteen keskittyvä innovaatio parantaa elämää


VISION-S

Liikkumisen kehittymiseen vaikuttamaan pyrkivä VISION-S on yltänyt kehitystyössään seuraavalle tasolle: samalla, kun työ on jatkunut ajoneuvokehityksessä turvallisuuden, viihteen ja mukautuvuuden saralla, testaus julkisilla teillä alkoi Itävallassa joulukuussa 2020 teknistä arviointia varten.

“Luovana viihdeyhtiönä, jolla on vahva teknologinen perusta”,Sony jatkaa Kandon välittämistä 3R-teknologioidensa kautta, joiden avulla sisältöä voi jakaa paikasta riippumatta (Remote), latenssivapaasti (Real-time), ja todentuntuisesti (Reality).

Tietoja Sony Corporationista

Sony Corporation on luova viihdealan yritys, joka perustaa liiketoimintansa vankkaan teknologiaosaamiseen. Peli- ja verkkopalveluista musiikkiin, valokuvaukseen, elektroniikkaan ja rahoituspalveluihin – Sonyn tarkoituksena on tuoda maailmaan tunnetta luovuuden ja teknologian kautta. Lisätietoja osoitteessa http://www.sony.net/